Strani

sreda, 23. marec 2016

Varför Nordic Series i filmer bättre?

Zame se je začelo, ko sem še na Dunaju zvedel za film Dekle z zmajevim tatoojem, po knljigi prezgodaj umrlega Stiega Larssona in si ga ogledal. 

Z nepozabno Noomi Rapace v vlogi malo čudne računalniške hekerke. Pol sem si ogledal še ostala dva, Dekle, ki se je igralo z ognjem in Dekle, ki je dreznilo v osje gnezdo. Noomi pa je že naredila kariero tudi v Hollywoodu, npr. v filmu Ridley Scotta, Prometej.




Na podlagi pozitivne izkušnje, sem začel brati skandinavske knjige, posebaj pa me je pritegnil Jo Nesbo, kar požiram njegove knjige poleti na morju. Očitno me je potegnil nordijski "film noir", kriminalke in detektivke, ki jih zelo uspešno prenašajo na TV in platna. S stokrat nižjim proračunom odlično konkurirajo ameriškim in odkar jih redno predvaja BBC, so postale znane širši javnosti. Tudi Hrvati jih pridno predvajajo. Mi doma smo še na Big Brotherju, Usodnem vinu in kar je podobnih serijah, da se "boh usmili". Proti tem je še serija Prevc v Planici neverjetno gledljiva, čeprav so v tej planiški seriji vsi mahali z nacionalističnim zastavami, namesto z čudovitimi rdečimi praporji. 


Prva danska serija, ki se je pojavila tam daljnega 2007 je bila The Killing ali po naše Forbydelsen/Umori. En umor, ki ga rešujejo 20 dni, dvajset delov,... V nadaljevanju, drugem delu serije so bolj učinkoviti, naslenjega rešilo že po devetih dnevih.

Naravna naslednjica te serije je bila leta 2011 serija Most, po naše Bron/Broen z nepozabno Sago Noren, ki je malo avtistična, a neverjetna. Dogaja se na mostu Öresund med Dansko in Švedsko.






Za hip se vrnimo k našim prijateljem onstran Atlantika. Najprej so posneli svojo verzijo Ženske z zmajevim tatoojem, kjer vlogo Mikhaela Blomkvista igra James Bond, Daniel Criaig. Fino in fajn, samo nisem vedel, da imajo novinarji izklesano telo, vedno šobico na ustih in grdo gledajo. Daniel še za Jamesa Bonda ni dobr, ker ga skozi tepejo. Drugače se jim je film še kar posrečil. 



Tipični raziskovalni novinar






Pa so posneli najprej kopijo serije Umori, kot The Killing, kasneje še svojo verzijo Mostu. The Bridge se dogaja na meji Mehike in ZDA z Diano Kruger kot Sonyo (kopija Sage Noren). Če ne gre, ne gre, serijo je TV hiša FX prenehala snemati po dveh delih. Diana, ti si za Trojo z Bradom Pittom. Kot Saga si pa slaba kopija Sofije Helin, ki igra brez make upa in skuštrana. Bolje bi bilo, če bi samo podnaslovili originalne dansko-švedske serije.

Ne smemo mimo odlične politične serije Borgen. Političarka Brigitte Nyborg, kot fiktivna premierka Danske je dober primer politika današnjega časa. Scenarist serije je s tem napisal odličen priročnik kako se dela politika. Serija je pobrala vrsto nagrad po Evropi, boljša kot kriminalka. Podobnega kova je, meni ljuba, ameriška serija na Netfixu, House of Cards, posneta po angleški predlogi. Bodoči ameriški predsednik Francis Underwood je primer pravega pokvarjenega politika. Nekaj med Hillary in Donaldom. Zanimivo je, da so v the serijah politiki pokvarjeni, a ne neumni in najivni. Zgleda, da se pri nas zadnje čase s tem ukvarjajo samo še ljudska bitja, ki niso sposobna za nič drugega, no za Big Brother bi tudi še lahko kandidirala.


Lani so Norvežani posneli serijo po romanu Jo Nesboja: Okkupert/Okupirani. Zaplet je zelo kočljiv glede na današnje dni. Norveški zavlada zelena stranka, ki prekine črpanje nafte in zemeljskega plina, EU je precej huda in prosi Ruse za pomoč, ki okupirajo  Norveško. Prvi del je bila daleč najbolj gledana serija na Norveškem, upam, da jo v kratkem odkupijo še kje, norveščina mi še ne leži.  Bratje Rusi pa niso ravno ploskali nad scenarijem, že tako ga velikokrat biksajo po severnem morju s podmornicami.  

Ni še konec, tudi filme zanjo delat. Režiser  Mikkel Norgaard, ki je režiral tudi del serije Borgen, je posnel film Ženska v kletki. Govori o oddelku Q policije, ki raziskuje stare nerešene zločine. The Hidden Child, Ragnarok in Pioner so še trije res dobro narjeni filmi. Ragnarok je bolj v maniri Indana Jonesa, a vseeno. Za dober smeh pa poskrbi film po knjižni uspešnici Junasa Junasonna Stoletnik, ki je skočil skozi okno in izginil. Vse toplo priporočam.

Veselimo se nadaljenju skandinavske pravljice filmov in nadaljevank, če pa kdaj kaj na naše televizije zaide, bo pa tako praznik.

1 komentar:

  1. So excited my husband is back after a break up!
    My husband broke up with me last week, i was so frustrated and i could not know what next to do again, i love my husband so much but he was cheating on me with another woman and this makes him broke up with me so that he can be able to get marry to the other lady and this lady i think use witchcraft on my husband to make him hate me and my kids and this was so critical and uncalled-for,I cry all day and night for God to send me a helper to get back my man until i went to NY to see a friend and who was having the same problem with me but she latter got her Husband back and i asked her how she was able to get her husband back and she told me that their was a powerful spell caster in Africa name Dr.Unity that he help with love spell in getting back lost lover back, and i decided to contacted the same Dr.Unity and he told me what is needed to be done for me to have my man back and i did it although i doubted it but i did it and the Dr told me that i will get the result after 48hours, and he told me that my husband was going to call me by 9pm in my time and i still doubted his word, to my surprise my husband really called me and told me that he miss me so much, Oh My God! i was so happy, and today i am happy with my man again and we are joyfully living together as one good family and i thank the powerful spell caster Dr.Unity of Unityspelltemple@gmail.com , he is so powerful and i decided to share my story on the internet that good spell casters still exist and Dr.Unity is one of the good spell caster who i will always pray to live long to help his children in the time of trouble, if you are there and your lover is turning you down, or you have your husband moved to another woman, do not cry anymore contact the powerful spell caster Dr.Unity on his email: Unityspelltemple@gmail.com or call him through his mobile number: +2348072370762. if you have any problem contact Dr.Unity, I give you 100% guarantee that he will help you. Thank you sooooo much Dr Unity.

    OdgovoriIzbriši